אבטחה היקפית - כך תשמרו על הבית

מהי מערכת אבטחה היקפית

מערכת אבטחה היקפית, ניתן לומר, כי היא מערכת המספקת התרעה כאשר התרחשה פריצה למקום מאחד החדרים או מאחת הכניסות למבנה. לרוב, מערבת התרעה כזאת פועלת על סמך גלאי תנועה, אשר מזהים בקלות תנועה על ידי גורם שאינו יודע כיצד לנטרל אותה. נטרול האזעקה בדרך כלל מתבצע על ידי קוד סודי, שכל מי שנכנס למקום ויודע אותה יכול לגרום לאי הפעלתה. כאשר רוצים שהיא תפעל במהלך הלילה או כאשר אין אף אחד במקום, מפעילים אותה והיא מספקת את ההתרעה בדבר חדירה בלתי צפויה.

אבטחה היקפית כזאת על פי רוב מקושרת למוקד אבטחה מיוחד, אשר מקבל את ההתרעה באופן מידי כאשר פועלת האזעקה, ושולח תוך דקות ספורות צוות חילוץ ושמירה. ישנם מקרים רבים בהם צוות כזה תפס "על חם" את הגנבים, והביא אותם למעצר. גם אבטחה לעסק בצורה הטובה ביותר יכולה להתבצע על ידי התקנתה של מערכת אבטחה היקפית, מפני שפריצות לבתי עסק הם עניין במתרחש מדי יום ואין לדעת היכן זה יתפוס אתכם.

אנשים רבים שהיו שאננים בקשר לאבטחת ביתם הפרטי או העסק שלהם נפלו קורבן לגנבים, ואיבדו רכוש בשווי רב. כאשר מדובר בבית הפרטי צריך לקחת בחשבון גם את עגמת הנפש שנגרמת בעקבות פריצה כזו, את הפחד שעלול להיגרם לבני המשפחה או לילדים קטנים המתגוררים במקום, ואת אובדן השקט הנפשי והשלווה.

רכישת ביטוח לתכולת החפצים

מלבד התקנתה של מערכת אבטחה היקפית, כדאי מאוד גם לרכוש ביטוח לתכולת החפצים בדירה, בעיקר כאשר מדובר על בית מגורים קבוע אשר ישנם בו חפצים בעלי שווי כספי רב. רכישת ביטח כזה יכולה להבטיח כי במקרה והגנבים התגברו על מערכת האבטחה והתרחשה פריצה, ניתן יהיה לקבל את הערך הכספי של החפצים שנגנבו בחזרה.

לרוב, עלות הביטוח לתכולת חפצים הינה יקרה יחסית, ונגזרת באופן ישיר מהשווי המוערך של החפצים במקום. בבתים בהם ישנם חפצים יקרי ערך כמו תכשיטים או חפצי אומנות יקרים למשל, עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר אך במקרה של גניבה ניתן יהיה לקבל את כל השווי הכספי בחזרה, דבר אשר עשוי להיות משמעותי מאוד במידה והאובדן הכלכלי הוא כבד וקשה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here