מנעול חכם – מדוע משתלם להתקין אותו
מקור freepik

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות שלוב של מערכות חכמות במבנים קיימים וחדשים. מדובר על מערכות שמאפשרות לנו לשליטה על מכשירים ומתקנים שונים במבנה, בו אנחנו מתגוררים או עובדים, מרחוק זאת מבלי שנצטרך להיות נוכחים במקום.

מערכות חכמות מאפשרות לנו שליטה, בין היתר, על מזגנים, דוד שמש, תריסים, אמצעי תאורה, מערכות אבטחה וכן על מכשירים חשמליים שונים. עם הזמן,יותר ויותר מתקנים ומכשירים משתלבים בתוך מערכות חכמות, וכך אנחנו יכולים לשלוט על כל מה שקורה בתוך המבנה, מבלי שאנחנו באמת צריכים להיות נוכחים במקום. זה חסכוני, נוח וקל לשימוש, ומאפשר לנו שליטה בכל עת, מכל מקום.

דוגמא טובה לכך הוא מנעול חכם. עד היום, בשביל לפתוח דלת חיצונית או פנימית, היינו צריכים להיות נוכחים במקום ולהשתמש במפתח. במקרים מסוימים, יכולנו להשתמש בשיחת טלפון או אינטרקום, בשביל לפתוח דלתות ושערים. היום אנחנו יכולים לעשות זאת באמצעות מערכות חכמות.

הרעיון של מנעול חכם, הוא לאפשר לנו לפתוח ולנעול את הדלת גם כשאנחנו לא נמצאים במקום, וזאת בזכות מערכת שמותקנת במכשיר טלפון או במכשירים אחרים. המערכת נמצאת על מחשב ענן, ואנחנו יכולים להשתמש מכל מקום, בכל זמן. זה חוסך לנו את הצורך להגיע אל המבנה עצמו ולנעול את הדלת.

שימוש במערכות עם מנעול חכם, מתאים למבנים פרטיים, עסקיים, ציבוריים ואחרים, הוא יכול להתאים הן לדלתות כניסה, דלתות פנימיות, וכן למערכות אחרות, כאלה שכוללות בקרות כניסה מורכבות. אפשר לשלב את המנעול גם בדלתות של מתקנים שונים, עליהן רוצים לשלוט מרחוק מטעמי ביטחון או מטעמים אחרים.

מדוע משתלם לכם להתקין מנעול כזה?

למערכות מנעול חכם יש יתרונות רבים, בראש ובראשונה כל מה שקשור לנושא של אבטחה. כל דלת, כניסה או פנימית, אמורה לספק תחושת ביטחון למי שנמצא בתוך המבנה או החדר. מערכות נעילה מסוג זה, מספקות תחושת ביטחון מלאה, בזכות העובדה שלא ניתן לפרוץ אותן ומי שאין לו גישה למערכת של המנעול, לא יכול לפתוח אותה.

מעבר לתחושת הביטחון, הרי שימוש במערכות נעילה חכמות הן הרבה יותר פשוטות, בין אם זה לצורך שימוש ובין אם זה לצורך תחזוקה. זה מבטל את הצורך להשתמש במפתחות (אף על פי שיש גישה גם לשימוש במפתחות באופן רגיל), זה מבטל את הצורך להחליף מנעולים, וניתן לשלוט על כל המערכת דרך המחשב או דרך מכשיר אחר. חשוב לציין, אפשר לעבוד עם המערכת מכל מקוום, כל עוד יש גישה אליה.

לפני סיום נדגיש, מדובר במערכת שיוצרה על ידי גורמים שמתמחים בתחום היא עברה את כל הבדיקות הנדרשות על מנת שיהיה ניתן להשתמש בה באופן ציבורי רחב, והיא נחשב לאחת המערכות המתקדמות ביותר בתחום האבטחה, הן עבור מבנים פרטיים והן עבור מבנים אחרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here